Between March 2015 and early 2022, the Insper Chair’s main objective was to promote the development of studies and research on public policies in the field of education. The topics addressed show the relationship of education with variables such as socio-emotional development and youth, the labor market and social policy, inequality, and poverty.
Ricardo Paes de Barros, Ph.D. in Economics from the University of Chicago, was the full professor of the Chair, which in 2022 transitioned into a partnership in a new model, focused on specific research aimed at the professional development of educators.
INSPER AND EDULAB21
In addition to producing studies, the Chair also offered classes and research projects linked to the impact analysis of various educational programs currently underway in Brazil and around the world. It also included activities aimed at bridging the gap between scientific findings and the design of public policies.
Through the Chair at Insper, Ayrton Senna Institute sought to stimulate dialogue between academia and public policy makers in order to enhance educational initiatives.
Discover our productions:
2019
- Prisma da Educação
- Diagnóstico da Educação | Brasil e Estados
- Componentes básicos da gestão com base em evidências
2018
- Anotações para Reflexão sobre as Competências Gerais a serem incluídas no currículo do Estado do Espírito Santo
- Conjecturas sobre as Competências Socioemocionais que o Professor precisa ter para ser Eficaz em Alfabetizar alunos em Processo Tardio de Alfabetização
2017
- Ciência para educação: uma ponte entre dois mundos
- Que Competências Socioemocionais um Professor precisa ter para ser Eficaz em promover o Desenvolvimento e o Aprendizado de seus Alunos?
2016
- Escada da Evidência – Evidência: o que é, para que serve e como ir da que temos para a que queremos?
- INAF: Estudo especial sobre analfabetismo e competências socioemocionais na população adulta brasileira
- Políticas públicas para redução do abandono e evasão escolar de jovens